Îmi propusesem ca
săptămâna de dinainte de Crăciun să fiu un pic zen, să am mai multe gânduri
pozitive despre oameni și fapte, fără
să-mi propun un țel înalt de a face fapte bune, acesta fiind un lucru destul de
greu în condițiile în care zilnicul nostru se petrece pe repede înainte. A fost
doar un gînd căci de vineri, minunata zi de 16 decembrie, a anului de grație
2016, a începutul supliciul. Centrala pe peleți care slujește bazinul nostru de
înot (da, ăla din Tuzla, pe care ne-am spetit de vreo 3 ani să-l punem pe
picioare) a cedat.
Capitolul I, în
care aflăm că s-a schimbat service-ul
Ca niște români
prevăzători, aveam la îndemână numărul de telefon al meseriașului care o instalase.
Și sunăm... O dată, de două ori, a treia oară a fost cu succes, însă,
surpriză! Omul nostru refuză să ne ajute pentru că firma lui nu mai are
contract de furnizare servicii cu Dedeman, vânzătorul centralei noastre. Ok,
nu-i bai, îmi zic. Cu siguranță ne vor oferi un alt nene meseriaș să rezolve
problema, centrala fiind în garanție, piesă rară de vreo 160 și ceva de mii de lei.
Și sunăm la Dedeman...
Capitolul II,
moda lui Call Center
La un Call Center
Dedeman. Răspunde o domniță, cere detalii despre cum arată, cum se învârte, ce
mai face centrala noastră. Adică așa..., conversație de salon și ne trimite la un
alt, ați ghicit!, Call Center al firmei de service. Grăbiți să rezolvăm
problema, sunăm si ....sunăm și nimic. Deja era vineri după amiază și situația
căpăta accente ușor tragice pentru că afară se anunța să fie ceva mai frig ca
în zilele de dinainte. Mai încercăm să sunăm, ba de pe un telefon, ba de pe un
altul și nimic: Agenții erau ocupați cu toții! În timpul ăsta intrarăm și la
treabă în bazin că doar cu asta ne ocupăm, de fapt...
Terminăm treaba
spre seară. Să tot fi fost un 20.30... așa încheiem noi activitatea zilnică. Ce
să vezi! Call Center-ul terminase programul. Nu-i așa grav, îmi zic, din nou. Rezistăm
până a doua zi, dar să văd și eu cine este firma de service că poate ajung la
vreun șef de service mai repede decât prin call center.Șoc și groază! Firma
Pecef Tehnica, cea care a încheiat contract de service cu Dedeman, este din Ploiești
Prahova. Intru puțin în panică... Cum va reuși o firmă din Prahova să-mi
rezolve repede și bine problema cu centrala, aceasta fiind instalată la un
subsol al bazinului de înot în Tuzla, Constanța?!
Capitolul III,
week-end de avarie
Sâmbătă dimineață
sunăm, din nou, la call center Pecef Tehnica. Răspunsul: Societatea noastră
este în afara programului. Cu alte cuvinte, în week-end, doar proștii muncește,
vorba lui Vio (prietenii știu), eu și bărbati-miu și mulți alții aflându-ne
printre ei.
Și iaca așa, cu
diverse artificii tehnice, am fost nevoiți să ne desfășurăm activitatea sâmbătă
și duminică, încălzind, ba apa, ba vestiarele, ba aerul, pe rând. Consum mare de
curent, cheltuielile cresc văzând cu ochii, doar temperaturile de afară scad.
Cu chiu, cu vai, trecem și de week-end, cu speranța că luni, la prima oră, se
va rezolva problema.
Capitolul IV, în
care aflu că persoana juridică nu-i un consumator
Luni. Ora 8.00.
Sunăm la Call Center Pecef Tehnica Ploiești. Oamenii dăștepți încep programul
la orele 9.00, nu-i așa? Am aflat și eu luni de dimineață.
Luni. Ora 9.00.
Sunăm la Call Center Ploiești. Toți agenții sunt ocupați. Trebuie să așteptăm să
ne fie preluată și înregistrata cererea. Și așteptăm...Ora 10.00. Toți agenții
sunt ocupați.Trebuie să așteptăm să ne fie preluată și înregistrata cererea. Și
așteptăm..Ora 11.00. Toți agenții sunt ocupați.Trebuie să așteptăm să ne fie
preluată și înregistrata cererea. Pe la ora 11.30 mi-a sărit țandăra. Caut cu
disperare și găsesc, în cele din urmă, ( Slavă Cerului că mai am încă skill-uri
de jurnalist), o altă modalitate de a lua legătura cu cineva de la Pecef
tehnica. Găsesc numărul secretariatului. Răspunde. Expun problema, duduia
promite că mă sună cineva în 10 minute. Mă sună Call Center-ul după fix 10
minute! Alelulia! O să fie bine! Aiurea... Domnișoara cere date de pe factură,
nume, povestea centralei cu peleți, ce face, cum o mai duce, etc. Promite că
revine imediat ce are un răspuns. Nici un semn toată ziua. Tăcere mormântală,
frig afară, condens mare în bazin, multe înjurături la gura cuiva, gânduri
negre în capul meu. Nu vă gândiți că am stat cu mâinile în sân. Am adus vreo
2-3 specialiști să-și dea cu părerea. Le-am plătit drumul și consultația. Eram
gata să renunț la garanție, dacă aveau o soluție. Din păcate, nimeni nu părea
să știe despre ce este vorba, cu siguranță.
Spre seară, tot pe
la 20.30, când termin treaba, mă interesez despre drepturile consumatorului,
gândindu-mă că poate rezolv mai repede problema cu ajutorul lor. Aflu că
persoana juridică Nu este reprezentată de Autoritatea pentru Protecția
Consumatorilor. Persoanele juridice își rezolvă problemele de genul acesta în
instanță, cu avocat, cheltuieli, nervi, etc. Adică nimic repede și eficient.
Mă enervez și mai și. Trimit emailuri, mesaje pe toate canalele posibile, cu
sesizari si nervi la direcțiunea Dedeman, la Pecef și la producătorul
centralei, firma Alfa Plam din Serbia. M-am războit prin adrese cu toată lumea.
Capitolul V, în
care aflăm ce bubă are centrala
Primul care a
răspuns a fost, incredibil, dar adevărat, producătorul sârb. De pe mesajele pe
facebook, am coborât pe email și apoi la telefon. Am trimis filmulețe cu ce nu
face centrala, emailuri cu explicații de ce apelez eu, clientul, direct la
producător, în loc să mă rezolve service-ul sau vânzătorul. Fac pe meșterul și
verific cum îmi zice inginerul sârb diverse comenzi ale centralei. Setez și
resetez centrala și nimic... Sârbii fac consiliu și mă sună după vreo 10
minute. Cică e placa de vină și să mă duc să o ridic de la Dedeman că ei au
trimis vreo 3-4 în țară pentru modelul ăsta. Ba îmi trimit și numele, numărul
de telefon al persoanei de contact pe care o aveau ei la Dedeman. Drăguț, nu?
Am uitat să vă spun că și ei au reacționat când le-am comunicat că nu am eu
prea multă putere, dar mă pricep de minune să fac anti-reclamă unui produs....
În cursul zilei
de marți, adică la cinci zile, primesc și o reacție de la cineva mai sus de
șeful de raion din Dedeman, care promite să rezolve cu service-ul. Și-a dat
silința până la ora 16.00, când i s-a terminat și lui programul, dar și șefului
lui, probabil. Rezultatul a fost egal cu zero.
În timpul ăsta
cumpăr pe repede-înainte o centrală electrică second hand pentru a putea să
păstrăm situația sub control în bazin. Constatăm că nu face față, evident.
Adică alți bani aruncați pe fereastră și imposibilitatea de a putea să ne
desfășurăm activitatea.
Miercuri
dimineața, luăm taurul de coarne și ne înființăm la Dedeman să vedem dacă au
sau nu placă pe stoc. Evident, că abia după câteva replici tăioase și alți
nervi, aflăm că trebuie să facem comanda
plăcii prin același Pecef Tehnica, de la care nu am primit niciun răspuns până
în momentul de față.
Povestea nu are
sfârșit, nu are concluzie. Este aproape joi, la doar trei zile de Crăciun, iar
noi trăim de la o oră la alta sentimente amestecate de furie, nervozitate,
frustrare. Ionut a alergat 4 kilometri să nu-i plesnească un vas de sânge în
creier, iar eu m-am apucat să scriu....Am muncit trei ani, cu propriile noastre
mâni, iar zilele astea ne uităm neputincioși cum se deterioreaza lucrurile în
care noi am investit bani, dar mai ales suflet și timp.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu