duminică, 4 februarie 2018

Nemultumitii si tara noastra cea de toate zilele

Nemultumitii sunt peste tot in jurul meu - in familie, pe strada, la munca, in sport, la magazin, in trafic, la ghiseu, la televizor, pe Facebook.
Am devenit, de-a lungul timpului si eu o nemultumita, fara ca macar sa-mi dau seama.Rutina zilnica imi provoca nemultumire, casa ma nemultumea, munca pe care o faceam imi aducea nemultumire, mancarea pe care o cumparam la fel, oamenii ma nemultumeau. Si, la un moment dat, se face un declic. Timpul parca se opreste in loc si te trezesti. Oooo, se intampla oricum, fie ca vreti, fie ca nu vreti. Cei mai multi nu o constientizeaza, dar delicul este acolo. Din punctul asta exista doua optiuni: duci constientizarea mai departe si ai parte de dureri multe, dar multe, nu asa... sau arunci totul intr-o cutiuta a creierului tau si o iei de la capat in nemultumiri, eviti durerea pana la urmatorul declic.
Eu nu am avut incotro... Cand s-a produs declicul (determinat de altcineva, bineinteles) am trecut prin fazele clasice ale durerii - negare, revolta, acceptare si apoi lupta. Si acum este o lupta, dar macar este una constienta. Si acum ma nemultumesc multe, dar sunt asimilate, procesate si nu ma mai simt asa de pierduta
Dar hai ca am deviat de la subiect.
In ultima perioada, ii observ pe nemultumitii de langa mine. Cu cat ii observ mai mult, cu atat ma incarc negativ mai mult, cu cat intru in contact cu ei mai mult, cu atat sufar mai mult. Nemultumirea suprema este tara in care traim noi romanii. Toate nemultumirile mici s-au adunat intr-o uriasa nemultumire - tara asta e de cacat. Afirmatia asta pare sa fi capatat o valoare de adevar suprem, general acceptat. Pai daca tara e de cacat si pe noi ne nemultumeste asta, hai sa facem ceva! Nu se poate, domne! Au mai incercat si altii inaintea mea si tot de cacat a ramas tara, ba cei care au facut incercarea s-au umplut si ei de... nemultumire. Cu o floare nu se face primavara, ori toti pentru unul si unul pentru toti! Nu, nu si nu, este imposibil sa mai schimbi ceva. Da, este imposibil sa schimbi ceva la altul, altii, alta pentru ca nu schimbi nimic la tine! Cum sa astepti sa schimbi ceva la altul, daca tu nu misti nimic in tine. Misca-te sau mori! Din interior spre exterior! De fapt, daca ai murit la interior, moartea exteriorului vine ca un bonus fatal!

Niciun comentariu: