duminică, 30 martie 2008

Dulcele stil epistolar


Dacă nu aş fi citit "Cutia neagra" a lui Amos Oz aş fi fost un pic mai netoată la sfârşitul vieţii mele. Acest evreu dă un alt sens stilului clasic epistolar. Scrie un roman de vreo 300 de pagini, compus numai din scrisori, reuşind să creioneze superb o poveste de dragoste ratată, singurătăţi neasumate, tragedii interioare, frustrări cauzate de fanatism religios, dar mai ales să traseze liniile realităţilor din Israelul de azi: dezrădăcinările israelienilor plecaţi de acasă, conflictele politice şi sociale. Romanul e scris cu atâta pasiune şi forţă încât personajele par să-şi joace drama chiar în faţa ochilor tăi. Părerea mea este că poate fi folosit foarte uşor pentru un block buster. A fost făcut un film după această carte, dar nimeni nu a auzit de el, iar eu nu am de unde să-l iau. Filmul se numeşte Kufsa Sh'hora, care se pare că în ebraică înseamnă "Cutia neagră". Dacă daţi peste el pe undeva, please atenţionaţi-mă şi pe mine. Specialiştii susţin că Oz este unul din foarte posibilii câştigători ai viitoarelor Premii Nobel pentru Literatură.

Niciun comentariu: