marți, 1 aprilie 2008

Un copil vs. rate la maşină

Oare ce-o fi mai avantajos? Să plătesc lunar câte 8 milioane pe lună, timp de 5 ani, pentru un BMW sau Mercedes sau să cresc un copil? Sunt mulţi care pun problema în felul ăsta şi nu degeaba. După numeroase cercetări, documentări, search-uri pe net, dar mai ales nervi şi timp irosit, ajung la concluzia că nu am voie să câştig mai mult de 8 milioane, cât îmi dă statul român, ca să îmi cresc copilul. Orice bănuţ pe care l-aş putea câştiga stând acasă cu prâslea al meu, timp de doi ani, se consideră a fi ilegal, deci eu aş face o infracţiune dacă aş munci şi deci aş fi o infractoare. Trebuie să mă descurc cu cele 8 milioane pe care statul român mi le dă de drept pentru că am muncit mai mult de 12 luni la rând (?!). Nu trebuie să vreau mai mult pentru că ar însemna că încalc legea. Trebuie să fiu, probabil, recunoscătoare că primesc banii ăştia, să ridic ode măreţe prea iubitului conducător al prea frumoasei noastre ţări. Cu alte cuvinte, dacă vrei să-i oferi copilului tău o viaţă mai bună eşti un infractor notoriu. Ţi se sistează indemnizaţia de 8 milioane, ba chiar îţi cer banii înapoi şi te mai arată şi lumea pe stradă cu degetul că te cheamă ăia cu caşchete să dai declaraţii. Şi atunci cum să nu se întrebe unul sau altul: la ce bun un copil când pot să-mi iau maşină nouă? Că statul român, ca şi statul degeaba, dăunează grav sănătăţii tale. În loc ca banii ăia pe care îi suportă bugetul de stat să fie un ajutor şi să-i permită mamei sau tatălui care poate munci şi de acasă o oră-două pe zi, devin o corvoadă. Cu alte cuvinte, guvernanţii României muncitoare te împing la rău. Ba chiar te stimulează să eludezi, cu bună ştiinţă, legea de kko. Aşa că viitoare mămici şi viitori tătici, dacă găsiţi o metodă să-i fraieriţi pe ăştia care zic că apără legea de kko, faceţi copii, dacă nu.... luaţi-vă o maşină!

2 comentarii:

Roxana Costea spunea...

cum zicea si mircea badea.. traim in romania (nici macar nu scriu cu majuscula) si asta ne ocupa tot timpul:) deci nu mai ai timp sa si muncesti

Ionut spunea...

Sistem de rahat, astia se plang ca ne pleaca romanii in tari straine dar nici nu se preocupa de romanii ramasi aici sa-si planga de soarta. Se plang de rata natalitate/mortalitate dar nu motiveaza poporul sa se inmulteasca. In sfarsit am aflat si eu de ce s-au inmultit masinile in leasing ;)